torsdag 5 april 2012

Kerala, Indien - Sista dagen

Sista dagen på Manaltheeram Ayurveda Center börjar lida mot sitt slut. Vi har haft yoga och behandlingar som vanligt. Vi har badat i poolen och varit nere på stranden en sista gång. Vår Vedic Art lärare Renée hade ordnat en avslutning med fika åt oss på förmiddagen. Hon hade gjort så mysigt och vi fick varsitt hängsmycke av henne föreställande guden Ganesha, guden som står för visdom och undanröjare av hinder. Jättefina!
Vi åt våran sista ayurvediska middag precis. Jag beställde det som har blivit mina favoriträtter, flower rice, mixed vegetable thoran & dhal maharaja. Så gott. Man får ta det försiktigt med maten när man kommer härifrån efter att ha ätit vegetariskt och så ren mat i två veckor. Ingen oxfilé den närmaste tiden! Och jag är inte ens sugen på det.
Nu är det dags att packa och sedan sova en stund. Vi ställer klockan på 01:30 inatt. Då bär det av mot flygplatsen i Thrivandrum. Därifrån flyger vi till Köpenhamn via Doha i Qatar.
Det har varit 2 händelserika veckor. Indien är ett färgstarkt, intensivt land. Jag är så glad att jag har gjort den här resan. Både den inre och den yttre.

1 kommentar:

  1. Låter som om ni haft det alldeles underbart! Vilket minne för livet! Hoppas flygresan hem gick bra med så att det blev ett toppslut på resan! Kram Lotta

    SvaraRadera